2016-10-19 | 19:38:54

Här har det varit stilla länge

Nu är det extremt längesen jag skrev något här, men det har sina förklaringar. Den 5/10, alltså för ganska precis två veckor sedan opererades min sköldkörtel bort. Dagarna efter operationen var jobbiga. Jag mådde illa, hade en kraftig huvudvärk samt att jag inte orkade vara uppe mer än någon timme åt gången. Men bara jag kom över illamåendefasen och kunde börja få i mig näring så gick det snabbt åt rätt håll. Var stel i nacken och hade ont i huvudet i ungefär en vecka innan det gav med sig. Jag fick ett sjukintyg som sträckte sig fram till och med den 2/11 men redan i fredags var jag tillbaka i skolan.
 
Ja, jag har nog inte skrivit om det här i bloggen. Jag påbörjade vård- och omsorgsutbildningen på Nyströmska skolan i Söderköping i augusti. Hittills har det gått bra även om det varit tufft nu då jag missade så mycket när jag var borta på grund av operationen men det har jag nästan lyckats ta igen på mindre än en vecka. Har ett prov kvar som släpar och det ska jag göra på onsdag nästa vecka.
 
I morgon kommer det inte att bli någon skola heller eftersom Lilleman blivit sjuk men sånt är livet. Bara att bita ihop och komma igen.
 
Min stackars hängiga plutt när vi kom hem idag.
 
Benjamin vill trösta Lillhusse.
 
 
 
 
 
 
 
1 Kommentarer
Anna:

Men så roligt att du har börjat studera!!!

Stackars lilla w. Hoppas att din op blev lyckad!

// Kram

2016-10-20 | 05:49:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!