2015-02-25 | 08:10:46

Det här med gröt

Jag har tidigare skrivit om hur jag är avundssjuk på er som äter gröt till frukost. Om någon av er kommer ihåg dem inläggen så kanske ni också kommer ihåg att jag har haft svårt att hitta något sätt att göra vanlig havregrynsgröt "rätt" för mig, alltså piffa till den lite så att jag inte tröttnar utan fortsätter att äta gröt varje morgon. Jag har testat med sylt, pudra med kanel, lagt i skivade äpplen men inget av det blev hållbart i längden. Jag älskar känslan man får i magen efter att man ätit en skål gröt och att man blir helt och hållet lagom mätt så jag gav mig på att försöka igen för ett par veckor sedan. Den här gången blev det annorlunda, den här gången hittade jag ett sätt som får mig att längta efter min frukostgröt. Tänk att en sådan här liten skitsak egentligen kan göra en så glad som jag blev när jag äntligen "vann" emot gröten.
 
Innan jag rör om i den mikrade gröten häller jag över 1 dl frysta hallon (hallonen tinar fort i den varma gröten och gröten svalnar lite samtidigt). Sedan ringlar jag över lite flytande honung och till sist häller jag på en liten liten skvätt mjölk. Det blir en härligt somrig smak som i alla fall inte jag kan låta bli att längta efter när jag vaknar på morgonen.
 
 
 
 
2 Kommentarer
tess- mamma till Malin & Olivia:

MUUUMMS! Måste testas. Åt gröt på jobbet förra veckan och gillade det faktiskt. Vilket jag inte gjort förut... smaken ändras ju som tur är!
Kram

2015-02-25 | 19:10:55
URL: http://jaklakrokus.blogg.se
Anna:

Det lät gott! Själv kör jag gröten naturell, med lite salt. Så mammas lingonsylt och mjölk.
Man står sig länge.

// Kram

2015-02-25 | 19:38:29
URL: http://annalundberg.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!