2014-06-21 | 08:20:52

En fågelunge mindre

Häromdagen fick jag se att det minsann fortfarande finns krut i vår gammelgubbe Benjamin. Han låg på trappan och vilade som han brukar göra men plötsligt far han iväg som ett sträck bort mot kullen som är mellan vårt och grannarnas hus. Jag går ut på trappan för att se vad det var som han fick syn på. Benjamin sitter med huvudet nedborrat i det som är kvar av liljekonvaljerna och det är ett fasligt liv på två lite större fåglar som jag vet håller till häromkring. Fåglarna skriker och gör störtdykningar mot Benjamin, och Heidi som nu anslutit sig för att se vad som står på. Det dröjer inte länge innan Benjamins huvud kommer upp ur grönskan och i munnen har han en fågelunge.
 
 
Efter lite googlande så tror jag att fågeln i alla fall är en björktrast.
 
 
 
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!