2013-09-16 | 17:17:36

Det här med nattjobb

Som vanligt hade jag totalmisslyckats med att vända dygnet innan nattveckan började så när jag kom hem i morse hade jag varit vaken i lite över ett dygn. Jag somnade direkt, vaknade vid elva och var uppe på toa, la mig igen och sov till klockan två. Gick upp och åt lite mat och la mig på soffan i en timme. Något som jag tycker är otroligt viktigt när jag jobbar natt är att gå ut och få lite frisk luft. Visst, det ersätter inte de förlorade timmarna av sömn men det piggar upp lite i alla fall. Och även om man sover bra på dagen så är man ju ändå trött, det blir aldrig samma sak som när man jobbar på dagen och sover på natten. Så jag gick min runda i blåsten. Något som är svårt under nattveckan är att förstå att det inte är morgon när man vaknar. Kan ta ett exempel från promenaden idag: Jag är nästan hemma igen då jag ser en skolskjuts stanna och släppa av en tjej. Vad tidigt de slutar skolan nu för tiden tänkte jag och tog upp mobilen ur fickan för att titta på klockan, den var 15:59! I mitt huvud var klockan max 10 på förmiddagen. Något som är bra med nattveckan är i alla fall att man tar helg på fredagmorgonen när de flesta andra har hela dagen kvar.
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!