2014-08-22 | 10:25:10

Bananpannkakor med kokos

Jag har många gånger hört folk prata om bananpannkakor, att det är så gott och så nyttigt och så vidare men jag har aldrig själv provat. Idag ville jag ha någonting annat än mackor till frukost så jag googlade efter recept på just bananpannkakor och eftersom jag är galen i kokos fick det bli ett recept som innehöll just det.
 
Till 2 portioner.
 
2 st mogna bananer
3 st ägg
1 nypa salt
1 tsk vaniljpulver
2 - 3 msk kokosflingor
smör till stekningen
 
Vispa upp äggen för hand i en bunke. Mosa ner bananerna och blanda väl. Tillsätt salt, kokosflingor och vaniljpulver och rör om till en smet. Hetta upp en panna med smör och stek 2 - 3 små pannkakor åt gången. Servera med valfritt tillbehör.
 
 
Inte jättegott tyckte jag men det var väldigt smidigt att göra så det kommer nog bli fler gånger.
 
 
 
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!