2013-12-03 | 07:47:00

Trötthet

Jag avslutade min nattvecka i fredags, jag åkte direkt hem och sov mellan 08:30 och 13:00.  Som alla nattveckor blev jag aptrött på kvällen, gick och lade mig klockan 22:00 efter att ha somnat i soffan ett antal gånger. Denna natten brukar jag sova som en stock men inte den här gången, jag vaknade klockan 02:00 och kunde sedan inte sova mera. Jag var uppe på toa, gick ett varv i huset för att sedan krypa ner i sängen igen. Låg och snurrade runt tills klockan var runt 05:00 då jag gav upp och började kolla viaplay i mobilen innan jag gick upp någon gång strax efter 06:00. Jag behöver väl inte berätta att jag var hur trött som helst på lördagen, kände mig nästan yr.  På kvällen fick jag gå och lägga mig klockan 21:00 efter att igen somnat i soffan flera gånger. På söndagen sov jag åtminstone till 03:30 men var ju som ni förstår inte ett dugg piggare på dagen. När Fredda åkte iväg en sväng vid 12:00 lade jag mig framför tv'n för att vila lite, jag sov ända till Fredda kom tillbaka vid klockan 15:00. Trots sömnen på dagen somnade jag i soffan på kvällen igen och gick till sängen klockan 21:00. På måndagen vaknade jag när Fredda gick upp typ 04:45 och gick upp efter att han gått till jobbet ungefär 45 minuter senare. Jag tvättade och fixade lite, ringde pappa för att sedan somna vid 08:45, vaknade vid 10:40 och var fortfarande helt slut. Måndagens kvällspass på jobbet var INTE att leka med, var jättemycket att göra så fick knappt en lugn stund. Samtidigt började jag nysa och hosta, det började värka i bihålorna och började misstänka att tröttheten kanske inte bara berodde på sömnbrist. Jag gick av klockan 22:00 och jag kan säga att det kändes värre att köra hem då än det gjorde någon av dagarna under nattveckan, kände bara hur ögonlocken ville sluta sig hela tiden. När jag slutligen kom hem åt jag lite eftersom jag inte hann det på jobbet. Kröp i säng och kollade på ett avsnitt av One tree hill på viaplay innan jag somnade vid 00:30 och vaknade inte förrän 06:50. Jag tog en C-vitamin och satte mig här, känner mig lite piggare idag men näsan är täppt.
 
 
 
 
 
1 Kommentarer
Anna:

Inte konstigt att du har känt / varit trött. Du har haft ett händelserikt år! Och mörkret gör väl sitt till också. Det är mörkt när du far till jobbet och det är mörkt när du far hem.

Men visst är det jobbigt med dom här nätterna, när man bara ligger och trissar runt, runt i sängen.

Hoppas du får ordning med soveriet.

// Många kramar

2013-12-03 | 11:57:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!