2017-05-19 | 13:42:33

Jönköping - Det blir inte alltid som man tänkt sig

Förra helgen gav vi oss iväg på en tripp till Jönköping. Vi hade sedan flera månader tillbaka bokat hotell där men i sista stund bokat om till ett annat som vi tyckte kändes mera rätt för oss.
 
Det var soligt och fint när vi rullade hemifrån.
 
Eftersom jag numera sitter i baksätet när vi åker och Wille där fram så blev det inte "åkbilder".
 
När vi kom fram åt vi lunch i en park intill hotellet, vi hade med oss grillad kyckling och potatissallad.

Denna bild tog jag när jag och Wille gick in till centrum från hotellet, en promenad på ungefär 2 km.
 
När vi kom tillbaka från stan började det att regna så vi fick gömma oss i bilen ett tag, vi hade fortfarande inte fått checka in.
 
När regnet avtagit något gick vi till den intilliggande stranden och matade fåglar med kex samt lekte med strandleksakerna som vi köpt inne i stan.
 
Efter att vi checkat in och ätit kvällsmat var det dags för Wille att lägga sig, han låg och såg på Barnkanalen och drack sin välling innan han somnade.
 
Jag duschade och bäddade ner mig framför tv'n och F tog sig ut på en cykeltur.
 
Klockan är runt 20 när min mobil ringer, det är F. Han säger att han måste till akuten, att han ramlat med cykeln och slagit i huvudet. Han ska få skjuts av någon som hjälpt honom på plats. Sedan hör jag inget mera förrän klockan är 22:30 då han skickar ett meddelande om att han nu fått träffa en läkare som ska tvätta och sy såret han fått i pannan. Vid 23:30 får jag ett nytt meddelande där det står att han är på väg tillbaka. Strax efter att klockan passerat midnatt vaknar jag till av att han kommer in i hotellrummet. Han har fåt sy tio stygn i pannan och fått åtskilliga skrapsår men som tur var ingen hjärnskakning. (Bilden är tagen morgonen efter).
 
En morgonbild från hotellrummets fönster.
 
Vi hade egentligen inte tänkt åka så tidigt hemåt men eftersom F inte mår så bra efter smällen i huvudet så packar vi och åker direkt efter frukosten. Wille är besviken eftersom han vill stanna och leka på stranden och titta på alla fåglar.
 
Wille som inte åt så mycket på hotellfrukosten blir snart hungrig så vi stannar redan i Brahehus för att han ska få i sig lite.
 
Ja, det var vår helg som inte blev riktigt som den var tänkt. Jag hoppas vi kan åka tillbaka till Jönköping senare under året så vi hinner se mera av denna vackra stad under bättre omständigheter.
 
 
 
 
1 Kommentarer
Anna:

Åh, jag bara ÄLSKAR dina utflyktsbilder!!! Oj, det där såg riktigt otäckt ut! Tur att han slapp hjärnskakning!
Hoppas ni får en fin helg!

// Många, många kramar

2017-05-19 | 16:17:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!