2015-02-27 | 07:51:55

Hur många kladdkakor finns det i världen?

Alltså vad man än har för ingredienser hemma så känns det som att man kan hitta ett recept på en kladdkaka som innehåller just detta. Jag hade två bananer + massor av ägg som var tvungna att förbrukas så jag googlade och minsann så fanns det ett flertal recept på kladdkaka med just banan. Nu var jag ju lite smart också (tycker i alla fall jag) för jag tycker nämligen inte om bakverk som innehåller banan så nu vet jag att jag inte kommer att äta upp dessa kakor även fast de finns där i frysen.
 
 
  • 150 g smör
  • 2 st ägg
  • 3 dl strösocker
  • 2 tsk vaniljsocker
  • 4 msk kakao
  • 1,5 dl vetemjöl
  • 1-2 st mogna bananer
1. Smält smöret och låt det svalna under tiden du rör ihop resten.

2. Vispa ägg och socker. Blanda ner vaniljsocker och kakao. Tillsätt vetemjölet och blanda till en jämn smet. Rör i det smälta smöret.

3. Hacka bananerna grovt och blanda ner dem eller lägg i bananerna hela och kör med elvisp.

4. Häll smeten i en smord form.

5. Grädda mitt i ugnen i 175°C i 30 minuter och ta sedan ut kakan ur ugnen och låt den svalna.

 
 
Receptet fanns HÄR.
 
 
 

 

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!