2015-08-11 | 06:35:48

Oturskatten

Jag har ju alldeles glömt bort att uppdatera om hur det gått för stackars Benjamin. Ni som följer min blogg vet ju att han blev biten i svansen för en tid sedan och fick gå med tratt, äta antibiotika och smärtstillande i 14 dagar. Efter den tiden såg såren ut att ha läkt fint så vi lät honom gå ut som vanligt igen och allt funkade fint. Men när vi kom hem från Öland i torsdags så hängde svansen igen precis som den gjorde när han först blev skadad. Vi upptäckte att han återigen hade ett sår mitt på svansen. Jag ringde veterinären direkt på fredagmorgonen och fick en tid samma eftermiddag.
 
Veterinären trodde att det legat kvar bakterier under huden och grott och som gjort att såren gått upp igen så det blev en ny antibiotika-kur och på med tratten igen.
 
Jag tycker så synd om honom, man ser riktigt hur ledsen han är när han vankar omkring härinne. Även om han sällan lämnar trädgården så älskar han att vara ute. Jag låter honom vara på balkongen när jag kan men det är ju förstås inte samma sak. Jag hoppas innerligt att medicinen hjälper denna gången så han slipper det här sedan.
 
En bild på Benjamin och Wille från när vi kom hem i torsdags.
 
 
 
 
 
 
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!