2015-08-26 | 07:15:00

Mera tråkigheter

I torsdags förra veckan fick jag återigen ringa veterinären angående Benjamins svans. Den andra antibiotikakuren var nästan slut men såret på undersidan av svansen vägrade läka. Vi fick en tid samma förmiddag och fick nu träffa en av de ordinarie veterinärerna som var tillbaka från semestern, gångerna innan har det varit en som i vanliga fall bara jobbade med hästar och kor. Den här gången spolades inte bara såret rent utan Benjamin sövdes och ett dränrör sattes in i svansen. Vi fick en ny sorts antibiotika som skulle vara mera aggressiv än den vi tidigare gett honom samt att vi skulle spola igenom dränet två gånger om dagen i 4 dagar.

I måndags var det dags att åkte ner till veterinären igen för att plocka bort dränet. Det gick snabbt och lätt att få bort röret och såret spolades helt rent igen. Antibiotikakuren förlängdes med ytterligare 8 dagar eftersom veterinären misstänkte att inflammationen kunde ha gått in i benet i svansen och då behövdes en längre kur. Vi fick ingen mera tid inbokad utan får nu hoppas att den nya medicinen dödar alla bakterier och att såret läker. Igår postade jag hela bibban med papper angående detta långdragna ärende till Agria.
 
 
Tyvärr så var det inte bara Benjamin som fick åka in till veterinären i måndags. Jag fick under tiden då vi satt i väntrummet hos just veterinären ett meddelande från min pappa att han fått åka in med Nasse tidigare på morgonen. Nasse hade fått cancer i njurarna och det fanns inget annat att göra än att låta honom få somna in. Nasse blev 16 år och har funnits med ända sedan innan jag flyttade hemifrån så det känns tungt. Tyngst känns det ändå att veta att det måste kännas hemskt tomt att komma hem för pappa nu när ingen av katterna finns kvar längre. Funderar på om jag och Wille ska åka ut och hälsa på honom idag på förmiddagen.
 
 
 
 
1 Kommentarer
Anna:

Nej, så trist :( Inte roligt när djuren blir sjuka. Råttan fick ett sår strax framför ögat i somras, jag köpte jodpax på apoteket. Och såret läkte fint med det. Hoppas sotr ( lill ) kisse blir frisk snart

// Kram

2015-08-26 | 15:15:28
URL: http://annalundberg.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!