2014-01-19 | 15:28:33

Stor brand i Laerdal

Det var klockan nio i morse som jag hörde om den stora branden i Laerdal på Ekot. Jag ropade på Fredrik som var på undervåningen: Det brinner i Laerdal! Alla de fina trähusen vi såg, dem brinner!
 
Det var till den lilla staden Laerdal i Norge som vi åkte på bröllopsresa i somras. En kväll när det var väldigt varmt ute gick vi genom de gamla kvarteren och tittade på de gamla trähusen som finns bevarade där. Det finns över 160 stycken hus från 1700- och 1800-talet som är K-märkta och en del av dem finns med på världsarvslistan. Jag fotade såklart inte all dem men många och det är jag väldigt glad över.
 
Laerdal 24 juli 2013.
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Kommentarer
Anna:

Guud vilka fina bder och fina hus!!! Ja, den var lite otäck branden. Det är ofattbart, att en brand kan sprida sig så snabbt.

// Kram

2014-01-19 | 20:03:00
URL: http://annalundberg.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!