2014-04-29 | 17:22:40

När katter spyr

Alla kattägare vet att när katten spyr väljer den oftast en plats där man helst inte vill att den ska spy. Det är ofta på mattor, i sängen eller något annat mjukt underlag. I vardagsrummet idag hade någon av mina små dock valt att göra det mitt på golvet mittemellan mattan och deras klätterpelare, skönt tänkte jag då det bara var att torka upp med lite toapapper. Lite senare fick jag dock syn på att det fanns mera på en inte lika enkel plats.
 
På fönsterbrädet.
Det har runnit mellan springorna ner längs tapeten och bakom elementet.
För att sedan hamna uppe på golvlisten och på golvet.
Även blomkrukan som stod o fönstret hade fått sig en skvätt så den åkte in på duschning i tvättstugan. Jag har nu efter att ha lirkat in papper mellan springorna i fönsterbrädan och så långt ner bakom elementet som det gick lyckats få bort spyorna. Men det som sitter på tapeten har torkat fast så det är ju tur att vi varit för lata för att börja med omtapetsering sedan vi flyttade in.
 
 
 
 
2 Kommentarer
Mormor:

Så den fant "det rette stedet" likevel. Slik er det vel gjerne.
Vår ene kommer inn for å spy, selv om det hadde vært veldig greit om han hadde holdt seg ut og jort det der.
Ha en flott dag :) (uten for mye kattespy)

2014-04-29 | 19:00:53
URL: http://www.starbear.no/mormor
Anna:

ett bra redskap att använda, när man ska rengöra bakom element eller som här. Är en pensel!

Säger Anna som arbetar som hygientekniker :D

// Kram

Svar: Tack för tipset! Tyvärr tror jag inte att jag ens äger en pensel, inte vad jag kan komma på iaf :) Kram
Carro

2014-04-30 | 11:49:13
URL: http://annalundberg.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!