2014-04-11 | 09:32:28

5 dagar

I måndags skickade jag ju som ni vet en fråga till försäkringskassan. I tisdags fick jag två mail tillbaka, i det ena stod det att de inte kunde svara på min fråga via e-post utan jag var tvungen att ringa till kundcenter och i det andra hade någon annan handläggare svarat på något som verkade vara en helt annan fråga än den som jag hade ställt. I andra mailet fanns även en länk där jag skulle kunna läsa mig till mera fakta vilket jag gjorde men hittade ändå inte svaret på min fråga. Jag valde då att svara på mailet med länken, förklarade igen min situation och ställde min fråga på nytt. Nu tror jag att jag hittade svaret på frågan i ett forum på nätet igår men jag vill ju i alla fall ha ett svar från försäkringskassan så jag vet att jag gör rätt. Idag på förmiddagen kom ett svar där de klart och tydligt svarat på min fråga så jag vet inte varför det var svårt att bara göra det första gången jag mailade. Men huvudsaken är ju att jag vet nu.
 
Från a-kassan som jag också mailade i måndags fick jag svar efter bara en dag.
 
 
1 Kommentarer
Anna:

Dom kanske inte har kompetens att svara på din fråga? Så kanske dom har lite folk, så att det är därför det tar tid att ge dig något svar...

// Kram

Svar: Att det skulle ta tid hade jag räknat med men om man inte kan svara på en enkel allmän fråga om fk's regler när man jobbar på fk ska man kanske inte jobba där.
Carro

2014-04-11 | 17:34:52
URL: http://annalundberg.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!