2013-08-30 | 17:59:05

Ibland suger det bara lite mer att vara pendlare

Ja, så här års med torra fina vägar är det ju inget problem att köra men att ta sig fram är en helt annan femma. När jag kör från jobbet ska jag svänga vänster och köra över Händelöbron, där utför de just nu broarbeten och på grund av detta är endast ett körfält öppet och det styrs med trafikljus vilka som får köra. När jag igår kom fram till korsningen där jag ska svänga mot bron har det bildats en enorm kö och jag väntar länge innan jag bestämmer mig för att svänga höger istället, man kommer då till E4 och får och kör runt hela Norrköping men jag tänker att det nog går snabbare ändå. När jag följer vägen och ser hur lång kön är känner jag mig nöjd över valet. Jag svänger ner på påfarten till E4 och börjar gasa för att komma upp i fart men får bromsa igen när jag upptäcker att de håller på att asfaltera nere på motorvägen. Trafiken leds om med hjälp av röda konor och man får köra med ena hjulparet utanför vägen för att få plats. Jag lyckas ta mig genom detta och fortsätter mot E22, men när jag äntligen kommer dit så kommer jag ifatt ett koppel av långsamt körande bilar och upptäcker att detta orsakas av en traktor! Jag ligger och kryper bakom den ett bra tag innan det blir tvåfiligt och jag petar i trean och trycker gasen o botten för NU ska jag om! Jag saktar ner när jag kommit om traktorn och tänker att nu ska väl inget mera komma i vägen. Tror ni inte att jag lite längre fram kommer ifatt en bil med släpkärra som ligger och såsar i 60?! Jodå, och så klart är det enfiligt en bra stund där också!
 
Allt detta hände innan jag ens var halvvägs hem. Gissa om jag var på bra humör!
1 Kommentarer
Anna:

genvägar är oftast senvägar.
Fast det var kanske ingen genväg som du valde att köra...

// Kram

Svar: Om du hade läst ordentligt så hade du väl sett att det inte var en genväg utan en längre väg.
Carro

2013-08-30 | 20:23:55
URL: http://annalundberg.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!