2014-08-17 | 08:46:40

Tårtor

Har roat mig med att baka två tårtor under veckan som gått.
 
Den första har en botten som är gjord av samma smet som man använder sig av när man gör kärleksmums. Fyllningarna är mörk chokladfluff och vit chokladfluff. Uppepå är det vanlig vispgrädde samt centerbitar.
 
 
Till den andra tårtan provade jag detta recept och det kan jag verkligen rekommendera, den blev superfluffig. Denna tårta är fylld med limefrosting. Garneringen består av Cream cheese frosting samt kokos som jag färgat med karamellfärg och marsipanblommor som jag gjort själv och toppat med smarties.
 
Båda tårtorna blev godkända på kalaset igår.
 
 
 
 
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!