2014-04-08 | 10:08:51

Mina små odlingsförsök

För några veckor sedan petade jag ner fröer från vanliga paprikor som jag köpt på Ica i fem olika krukor som jag placerade i köksfönstren. Vill tillägga att det var ekologiska paprikor, inga besprutade. Igår googlade jag på just detta och hittade flera inlägg från folk som lyckats odla paprikor såhär, de hade dock låtit fröerna ligga på ett hushållspapper och torka över natten innan de planterade och det gjorde inte jag. Vet inte om det är det som gjort att bara en liten planta kommit upp eller om det beror på något annat.
 
I gårkväll kom jag att tänka på andra små fröer som man kanske kan så. Jag googlade och hittade även här flera personer runt om i vårt avlånga land som lyckats så jag tog del av tips och råd och för en kort stund sedan tillkom ytterligare en liten kruka i köksfönstret intill "paprikaodlingen". Vad det är tänker jag inte avslöja riktigt än, misslyckas det avslöjar jag det troligen aldrig men den som lever får se.
 
 
 
 
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!