2013-10-30 | 10:32:42

I-landsproblem

När vi flyttade in här så hade de förra ägarna lämnat kvar ett set med korgmöbler som vi har haft på balkongen sedan dess. Nu vill jag ju flytta in dem över vintern och få rent dynorna som blivit ganska äckliga av all denna tid utomhus. Problemet är att dynorna är ganska stora och går inte in i någon tvättmaskin, varken här eller hos mamma, och jag vet inte hur man ska handtvätta något så stort heller. Jag vill ju gärna ha kvar dessa möbler då de är jättesköna att sitta och slappa i på sommaren. Frågan är ju om det går att köpa liknande dynor någonstans så man ska törs slänga dem man har? Så här i efterhand så ångrar jag att jag inte tog mig tid och tog in dessa under nätter och dagar då vi inte använde dem så de hade sluppit bli så här solkiga, men det är ju alltid lätt att vara efterklok.
 
Om någon har tvättråd för stora dynor eller vet vart man kan köpa sådana är jag väldigt tacksam för tips.
 
 
Så här såg de ut när de var rena och fina.
 
1 Kommentarer
Tommy:

SV: Slapp ni besök av Simone?

Här ligger det på vissa ställen fortfarande träd som hon drog ner.

Svar: Vi slapp det värsta. När hon kom upp till oss hade hon tappat ganska mycket kraft så det var lite grenar som följde med ner, det var allt. Vi var betydligt mer drabbade av Gudrun och Per när det begav sig.
Carro

2013-10-31 | 09:21:54
URL: http://tommytott.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!