2013-06-06 | 19:02:11

En okänd bil

Fredrik och jag sitter på balkongen och äter lunch när det svänger in en ljusgrå liten bil på grusvägen. Ingen av oss känner igen den, den kör upp på vår uppfart och parkerar framför garaget så att vi inte ser den från där vi sitter.
 
Jag: Den körde upp här!
F: Nä. det gjorde den inte.
Jag: Jo, jag hörde det, den står vid garaget.
 
Plötsligt ser vi mamma komma gående upp för trappan mot huset. Jag blev helt paff.
 
Jag: Hon har kanske hyrt eller lånat bilen. Eller så har hon köpt den.
F: Nä, det skulle hon aldrig göra utan att vi var med.
 
Mamma kommer ut på balkongen.
 
F: Vad är det för bil?
Mamma: Det är min! Vi hämtade den igår, Roland och jag.
Jag: Jag sa ju det!
 
 
Jätteroligt för mamma att hon hittade en sådan bil som hon ville ha.
 
Provsittning.
Gofika hade hon med sig oxå.
1 Kommentarer
Anna:

Oväntat besök! Bjöd du på Gevalia?
;)

Snygg! Vad ska den bilen heta?

// Kram

2013-06-07 | 07:19:18
URL: http://annalundberg.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!