2013-07-29 | 09:40:46

Aurlandsfjellet

När vi vaknar tar vi med oss av vår proviant och går ut för att äta frukost på stranden.
Det är en vacker morgon.
Här har vi kommit en bit uppför Aurlandsfjellet, Fredda posar framför forsen.
Vi stannar vid en rastplats precis vid kommunskylten.
Jag har doppat foten i den iskalla forsen.
Vattnet är så klart.
Fredrik tycker nog inte om tempen i vattnet.
Vi har tagit oss uppför en ganska jobbig terräng och äntligen nått fram till snön. Det var en skum känsla att kunna sitta och sola i snön, det var 25 grader i solen uppe på fjället.
På vägen ner tar jag några macrobilder av de växter som jag sett på vägen upp.
När vi kommer till bilen tänder vi grillen och kör lite korv med bröd även idag.
Dessa har vi sett lite här och var och när vi åkt ännu lite högre upp så fick vi även se det som den varnade för.
Vi såg många stentorn utmed vägen så vi passade på att bygga en egen.
Vi tar även en ringbild mot en sten.
Häruppe var snön mycket närmre vägen.
Fredda får för sig att han ska springa barfota i snön.
Efter att ha kommit ännu lite högre upp hittar vi en sjö uppe på fjället, det var max 10 grader i vattnet här så mer än fotdopp blev det inte.
Denna bild är tagen från en utkiksplats som fanns vid vägen just där fjället börjat luta neråt igen.
Finns inte så många foton från färden ner men på foten av fjällets andra sida kom vi till den lilla staden Aurland.
När vi ska tillbaka finns det två vägar att välja på: antingen att åka genom en tunnel som är omkring 2,5 mil lång eller att åka tillbaka samma väg som vi kommit, alltså över fjället. Fredda får bestämma så det blir att åka uppför fjället igen. Har bara en bild som han knäppt på mig när vi åker på de slingriga vägarna.
Samma fors som vi såg förut.
När vi kommer tillbaka till området där vi bor vill jag bada i fjorden, det är många andra som gör det så jag tänker att här kan det ju inte vara så kallt. Det var kallt! Men jag hade bestämt mig för att jag bara skulle bada i Norge så det var bara att bita ihop.
Fredda kommer inte längre än dit.
Fotar lite på botten.
 
Ja, det var andra inlägget med bilder från vår Norge-resa. Det finns några filmer från fjället också som jag tänkt ladda upp inom kort. Fortsättning följer...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2 Kommentarer
Anna:

Vilka härliga bilder!

Skoj att följa med på resan!

// Kram

2013-07-29 | 13:16:12
URL: http://annalundberg.org
Ariella:

Ännu fler vackra bilder.
Hihihi, bafota i snön :-)

2013-07-30 | 17:29:42
URL: http://ariellasdagar.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!