2016-02-16 | 12:39:20

Yttre hörselgångsinflammation

När jag gick till vårdcentralen igår hoppades jag på att det var en vaxpropp jag fått i örat och att de bara skulle skölja bort den och sedan skulle det vara bra. Nu var det ju inte riktigt så enkelt då. Det läkaren hittade var en rejäl hörselgångsinflammation, eller extern otit som det heter på finare språk. Jag fick antibiotika och droppar som ska droppas in i örat tre gånger om dagen och det kunde ta upp till en vecka innan det blev bra och blir det inte det så ska jag ringa igen.
 
Tre telefonsamtal blev det till försäkringskassan igår innan jag lyckades få iväg en ansökan om sjukpenning. De två första personerna jag pratade med var inte ens trevliga. Men jag hoppas att det blev rätt nu så det slipper bli mera strul.
 
Det känns fortfarande så nedrans pinsamt att jag skulle bli sjuk såhär direkt när man börjat jobba. Nu kommer det ta längre tid innan jag kommer in i det och det hatar jag. Jag vill komma över den här känslan man har när man börjat på ett nytt jobb, att man inte känner sig riktigt säker. I lördags när jag jobbade tyckte jag att det gick hyfsat även om det hände lite grejer som drog ner dagen lite. I söndags gick det riktigt bra, nu jobbade jag ju bara tre timmar då så det hann ju inte inträffa så mycket men ändå. Jag får komma igen med friska tag när smärtan i örat försvunnit och hoppas att det flyter på då.
 
 
 
 
 
1 Kommentarer
tess:

Men fy vad hemskt!! Stackars dig, hoppas att du snart mår bättre!!
Kram

2016-02-16 | 19:56:05
URL: http://jaklakrokus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!