2016-02-15 | 05:50:34

Bakslag

Som vanligt när man kommit igång med någonting så blir man sjuk! Jag har nu i helgen jobbat mina två första pass inom hemtjänsten efter att bara gått bredvid innan. Jag har hela helgen känt av värk i höger öra men ändå kunnat härda ut men under natten har jag nu fått så pass ont att jag fick ge upp tanken på att kunna jobba dagens timmar. Känns inget alls bra att behöva sjukanmäla sig sin tredje arbetsdag men vad ska man göra? Har ringt vårdcentralen och de ska ringa upp vid 8:15.
 
Krångligt värre känns det ju också att eftersom jag skulle jobbat 5 timmar idag så skulle jag ha räknats som arbetslös i 3 timmar och måste ju då sjukanmäla mig till försäkringskassan också. Så nu måste jag under dagen även sätta mig i telefonkö dit för jag har ingen aning om hur jag ska fylla i anmälan och ansökan dit så att det blir rätt.
 
 
Livar upp det här tråkiga inlägget med en bild på mitt lilla hjärta som F tog en dag förra veckan då de var på utflykt.
 
 
 
 
 
 
3 Kommentarer
Mirre:

Hua, ont i öronen är ingen hit, haft mycket problem med mina genom åren, bra att du ska få det kollat

2016-02-15 | 07:19:47
URL: http://nouw.com/sweetwords
Anna:

Nej vad trist! Och grattis att du har fått jobb inom hemtjänsten! Tror jag passar dig fint!!!


Har ni bank id? Jag ringer nästan aldrig fk längre, om jag inte har frågor och är osäker på hur jag ska fylla i. Gör allt via mina sidor på fk och för att komma dit loggar jag in med bank id. Där fyller jag i närvaropappren och gör sjukanmälan och skickar in den blanketten via internet.

Krya på er!

// Kram

Svar: Jo, jag har skött nästan hela mammaledigheten med bankid men när man inte vet hur man ska fylla i vad så måste man ju ringa i alla fall. Tre samtal blev det innan jag fattade hur det skulle vara :) Kram
Carro

2016-02-15 | 09:39:19
URL: http://annalundberg.org
tess:

Hatar när det är EN själv som blir sjuk. Jag har åkt på feber & urinvägsinfektion nu, & jag mår så otroligt dåligt av att inte kunna gå till jobbet! :(

2016-02-15 | 19:27:27
URL: http://jaklakrokus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!