2014-05-16 | 17:11:42

Vår torsdag

Igår var både jag och F lediga från våra jobb då vi hade  två inbokade sjukhusbesök. Först skulle vi på ett tillväxtultraljud och senare även ett läkarbesök för att kontrollera att barnet mådde bra trots de mediciner som jag måste äta för min hypertyreos.
 
På grund av lite förseningar får vi sitta tjugo minuter extra i väntrummet innan vi blir insläppta.
Själva ultraljudsundersökningen tar kanske en halvtimme, har inte exakt koll på tiden, och leder till att vi får veta att barnet inte har växt som det ska. Enligt barnmorskan så är h*n för liten i förhållande till hur långt gången jag är i min graviditet och fler undersökningar måste göras. Två till ultraljud, ett per vecka, bokas in innan vi får gå in i ett intilliggande rum för att göra en ctg-kurva.
När de äntligen kopplar loss mig från maskinen är det endast tre minuter kvar tills vi ska vara inne hos läkaren, som dessutom är i en helt annan byggnad. Jag behöver väl knappast berätta att det blev väldigt bråttom. När vi kommer till receptionen säger de att läkaren tagit emot en annan patient så länge då de förstått att vi blivit lite sena och att vi får sitta ner och vänta. Vi väntar i 20 - 25 minuter till innan vi får komma in till läkaren. Därinne tas det blodtryck (som ligger precis på gränsen), jag får lämna urinprov och precis innan vi får åka tar en sköterska nya hormonprover. Nu får vi vänta på provsvar till på måndag då vi ska till vår barnmorska här hemma.
 
När vi lämnar sjukhuset är vi väldigt hungriga, vi åt väl frukost vid typ halv åtta och nu är klockan runt två, så vi bestämmer oss för att åka och äta på Världens Bar. Det var längesen vi var där. Det var längesen jag fick gå på den lila damtoan med guldälvor på väggarna.
Längesen jag drack Zingo
och åt Memphis-burgare.
 
En minst sagt omtumlande dag blev det men vi kan bara hoppas att allt löser sig på bästa sätt nu.
 
 
 
 
 
4 Kommentarer
Anna:

Älskade älskade vänner!

Jätte grattis till er!

// Puss puss

2014-05-16 | 18:38:48
URL: http://annalundberg.org
Milla:

Det löser sig ska du se ❤️
De håller ju koll bra koll på mosters lilla knodd därinne 😘

2014-05-16 | 21:18:28
URL: http://tantmillasvirkstuga.blogg.se
Louise:

Åh, vår första bäbis slutade växa så vi fick gå på extra ultra för att hålla koll. Men som Milla skriver, dom har bra koll, så oroa er inte (fast jag vet att det är svårt). Håller tummarna för att allt ordnar till sig:-)

2014-05-19 | 16:01:08
Tina N:

Hoppas att den lill* växer till sig snart! Tänk vad bra ultraljud är va.. dom kan se allt som händer med bebisen i magen :-) Ha de bra

2014-05-19 | 21:40:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!