2014-06-16 | 09:43:40

Ny vecka

En ny vecka av ovisshet tar idag sin början (usch, vad negativ och gnällig jag känner mig). Jag har passat på att köra en tvättmaskin med kläder och bäddat rent i sängen direkt på morgonen för att ha något klart. Det är regnigt och blåsigt ute så jag håller katterna inne, tycker det känns lite tryggare att de är inne när vi åker också.
 
Idag är det exakt en månad kvar till vårt beräknade datum för när bebis ska komma. Undrar om vi får vänta så länge eller om något händer innan. När man träffar på folk som redan har barn får man höra att det är en väldigt mysig tid vi har framför oss. Jaha, tänker jag. Mitt barn kommer troligtvis att behöva ligga instängd i en plastlåda med slangar i näsan, det låter ju väldigt mysigt och kul. De klappar på magen och talar om hur mycket de saknar att ha den där mysiga magen. Jaha, tänker jag. Kul att de fick ha en graviditet som de kunde njuta av, det har inte jag. Jag står knappt ut att vänta tills den är över så att jag säkert kan få veta att mitt barn är ok. De frågar om alla sjukhusbesök och undersökningar och datum. Jag svarar de lilla jag vet samt att barnet inte växer som det ska och då kommer alltid samma dumma kommentar: "Ja, men så kan det ju inte vara för magen ser ju större ut än sist jag såg dig". Nähä, det är väl inte så då, tänker jag. Vi gör alla dessa sjukhusresor, undersökningar och provtagningar enbart för att det är så jävla roligt!
 
Som sagt så känner jag mig väldigt negativ och gnällig.
 
 
4 Kommentarer
Tina:

Ja fy, måste vara en oro som dom flesta inte kan föreställa sig! Jag hade en ständig oro innan T kom ut och jag hade en väldigt normal graviditet.så vad ni går igenom kan ja inte ens föreställa mig. Men jag hoppas att dom sista veckorna går fort och att ni får njuta lite av magen och att allt blir bra! Kram

2014-06-16 | 16:42:55
Anna:

Pussar och kramar i massor!!!
Hör av dig om det är något jag kan göra!

// Kram

2014-06-16 | 18:16:35
URL: http://annalundberg.org
Milla:

Vet hur det känns att tackla diverse kommentarer från människor när man går igenom något som är så svårt och stort att det uppfyller hela ens värld. Det är många gånger under det senaste året då jag har gråtit ögonen ur mig över hur folk uttrycker sig angående saker ibland. Försöker ge goda råd om något de aldrig själva har gått igenom och aldrig någonsin kommer att förstå.

Mitt enda råd är att försök att inte ta åt dig. Människor menar oftast väl (inte alla, men de flesta) fast det blir så fel just därför att de inte förstår fullt ut. Har de haft en problemfri graviditet är det svårt att sätta sig in i oron ni ständigt lever med. Däremot tycker jag att alla människor kan visa förståelse för vad andra går igenom, oavsett om de kan förstå det eller inte.

Finns här om du behöver prata.
Ta hand om er, alla 6 ❤️
Kram

2014-06-16 | 18:59:09
URL: http://tantmillasvirkstuga.blogg.se
Emma:

Först o främst Grattis till graviditeten! Fy så jobbigt för er :-( Kan inte ens föreställa mig... Men även att jag haft tre problemfria graviditeter så kan jag förstå den oron ni känner för oron o kärleken för sitt barn både i magen o utanför magen är något speciellt som inte går att förklara. Lycka till med allt! Mvh Emma

2014-06-16 | 22:21:31
URL: http://emma1983.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!