2014-07-10 | 10:09:40

Spontanknytis

Igår åkte F till Linköping en sväng medan jag och Wilgot stannade kvar hemma. Jag ringde mamma och frågade om hon ville komma förbi och det gjorde hon. Några timmar senare hörde F av sig och sa att Viveka och Thomas var på väg upp från Ramnebo för att hämta motorcykeln som de haft i vårt garage sedan i höstas och att han skulle försöka hinna hem innan de kom. Han hann inte riktigt hem innan de kom, men han var inte långt efter.
 
Viveka (som just kommit in i hallen med en matkasse i handen): Får jag låna plats i kylskåpet?
Jag: Javisst får du det.
Viveka: F sa att vi skulle ta med något så vi kunde grilla.
Jag: Jaha?
Viveka: Ja, mamma och pappa kommer också.
Jag: Jaha?
Viveka: Och du vet inget om det?
Jag: Nä.
 
Efter lite letande i kyl och frys och lite flyttande av möbler hade vi fått ihop ett riktigt spontanknytis-kalas ute i trädgården. Riktigt trevligt hade vi i skuggan under björken.
 
 
 
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!