2015-09-30 | 20:48:00

Kroppsideal och människosyn

Ni har säkert inte missat detta tumult som uppstått i samband med  Katrin Zytomierska's uttalande om överviktiga. Jag har själv inte sett programmet utan bara läst och hört om det i olika medier och bloggar så därför väljer jag att inte kommentera det vidare. Däremot så kommer detta inlägg att hålla sig till samma ämne, jag fick nämligen bara för några dagar sedan höra liknande saker sägas vid mitt eget köksbord.
 
En person som är hemma hos oss på besök sitter och berättar om en semesterresa som hen ganska så nyss kommit hem ifrån. Större delen av berättelsen handlar om hur de alltid ser överviktiga människor på sina semesterresor och att de denna gången sett en man som tydligen slog alla rekord. Hen fortsätter sedan med att visa hur långt från bordet denna mannen var tvungen att sitta för att hans mage skulle få plats. Sedan beklagar sig hen för att de även fått se mannen i badbyxor och fäller kommentaren att om han använt poolstegen så hade den minsann gått sönder. Och tänkt om de hamnat bredvid honom på flyget! Det hade ju verkligen inte varit roligt.
 
Jag tycker det är så sorgligt när vuxna människor håller på så här. De borde ha lärt sig att det alltid funnits och alltid kommer att finnas människor i olika storlekar och att man oavsett storlek faktiskt har rätt att finnas till överallt, till och med på badstranden. I min mening så är det inte de överviktiga människorna som förstör semestern för sådana som hen utan dem själva med sin fullkomligt vidriga människosyn.
 
 
Slänger in en liten bild på mig själv från i somras.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Kommentarer
Anna:

Ja det är inte klokt! Det är dumt att på vissa flygbolag, så måste överviktiga betala för 2 personer, då de tar upp två säten... Det är sorgligt.

Men för mig är du alltid finast!

// Kram

2015-10-02 | 13:44:40
URL: http://annalundberg.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!