2015-05-08 | 05:40:33

Jäkla fästingar!

Att fästingsäsongen dragit igång på riktigt allvar har jag varit väl medveten om ett bra tag nu eftersom vi dagligen plockar flertalet av dessa äckliga små djur på både Benjamin och Heidi. Gösta har konstigt nog aldrig några. Hur som helst så har nu Frontline droppats i nacken på både Benjamin och Heidi så förhoppningsvis blir det bättre snart.
 
Vi har hittat 4 stycken krypande fästingar på W, som tur är ingen som satt sig fast ännu.
 
I onsdags fick jag hjälp av mamma att plocka bort ett litet as som bitit sig fast på övre delen av mitt lår. Igår hade bettet svullnat upp rejält och jag började må konstigt. Jag blev yr, hade som en tryckande känsla i främre delen av huvudet och ingen aptit alls. På eftermiddagen ringde jag 1177. Sjuksköterskan jag fick prata med ringde ner till vår vårdcentral och ordnade så att jag fick åka ner dit direkt och slapp åka in till Norrköping. Det tog väl dem ungefär en sekund att konstatera att jag fått borelia. Så nu står man på antibiotika i 10 dagar också.
 
Jäkla fästingar!
 
 
 
1 Kommentarer
Anna:

Stackare! Hoppas att medicinen hjälper!

Krya på dig!

// Kram

2015-05-09 | 09:34:57
URL: http://annalundberg.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!