2015-06-06 | 06:11:26

2015-06-05: Gryt

Igår fick jag lust att åka ut till Gryt så efter frukost packade jag in barnvagn och unge i bilen och åkte.
 
I denna byggnad gick jag på Lekis (som det hette på den tiden), idag tror jag att det används som sommarstuga.
 
På den här lilla bergsknallen sprang man omkring och fångade röda små skalbaggar.
 
Kyrkan där man började sina sex första sommarlov.
 
Hälsade på morfar och mormor.
 
Kyrkan ur en annan vinkel.
 
Besökte minneslunden bara för att det är så vacker och så att W fick höra vattenfallet.
 
Vi passerar två små grindar av trä för att komma ut till båtbryggorna.
 
Vi går tillbaka mot vägen.
 
Vi fortsätter mot badstranden.
 
När vi kommer fram till badplatsen som bär namnet Sandgärdet passar W på att äta lite mellis.
 
Sista bilden från vår promenad i Gryt blir på Gryts skola. Den såg ganska så övergiven ut, kanske hade barnen redan gått på sommarlov.
 
En härlig promenad med lite nostalgi.
 
 
 
 
 
 
 
 
2 Kommentarer
Anna:

Härliga bilder! Storm älskar huset! Ja, visst är det sjukt, tänk när W ska börja förskolan! Fast på vår tid hette det dagis...


// Kram

2015-06-06 | 09:47:29
URL: http://annalundberg.org
tess- mamma till Malin & Olivia:

Hörde att Gryts skola har fått stänga igen (jag var vid fyrudden-gräsmarö med jobbet i veckan nu) för att det fanns så lite barn. Så himla tråkigt tycker jag! :(
Vilka underbara bilder!
Kram

2015-06-07 | 20:16:42
URL: http://jaklakrokus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!