2015-08-10 | 07:02:19

Nytt i rabatterna

Jag har sedan vi flyttade hit försökt få ordning på rabatterna som finns vid husväggarna men inte lyckats. Jag tycker att hur jag än gör så ser det rörigt och stökigt ut och blir inte alls som jag vill ha det. Nu till min födelsedag så önskade jag mig bara en sak: Att vi skulle gräva bort allt och fylla upp med sten istället.
 
På ena sidan stod det en syrénbuske som gav så mycket skugga i övriga rabatten att inget annat kunde växa där i, på bilden är busken redan nersågad.
 
Tomt och redo för sten.
 
F fick lite storhetsvansinne och beställde en nätt liten säck på 800 kg.
 
Nu är det som det ska och kan prydas med krukor istället.
 
 
I den andra rabatten har jag försökt att få till någon bra harmoni med blommor i rosa och vitt men aldrig blivit nöjd så nu flyttade vi de blommor som vi ville behålla och gjorde sedan på samma sätt här.
 
På kvällen igår satte jag dit mina älskade pelargoner och jag är så sjukt nöjd med resultatet. Nu behöver jag inte störa mig på detta längre utan kan njuta av mina blommor.
 
 
Det finns två rabatter till som det ska fixas i men vi får se när vi hinner med det för idag börjar F jobba igen efter sin semester.
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Kommentarer
Anna:

Det blev fint! Ha ha ha! Erst gjorde en fin grej för några år sedan... ( annars gör han bara konstiga grejer ). Han hade en mb3 skiva eller vad det heter. Som han formade till ett vågmönster. Sedan fyllde han insidan med sten och lade en ljusslinga i. Blev snyggt! Han hade det nedanför ett fönster. Kan du också göra!
Du kan få komma hit och pjåta i min lilla trädgård också.
// Kram

2015-08-12 | 14:47:06
URL: http://annalundberg.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!