2015-04-06 | 13:17:00

Kattbesök

I morse satt det en främmande katt på vår trappa. Den sprang inte iväg när jag öppnade dörren för att släppa in Heidi som varit ute hela natten, den brydde sig heller inte om när Heidi gick förbi den för att komma till dörren. När jag stack ut huvudet och tittade på den kröp den ihop och pep ynkligt precis som om den trodde att jag tänkte göra den illa men den stannade kvar på trappan.
 
Benjamin gick ut och han och den andra kattens nosar möttes som i en hälsning. Benjamin gav sedan den andra katten en liten smäll men inte heller då gav den sig iväg utan kröp längre in på trappan. Så satt de en stund utan att bry sig särskilt mycket om varandra så Benjamin kan inte känt den andra katten som något större hot direkt.
 
Efter en någon kvart kom Benjamin in igen och den andra katten satt fortfarande kvar. Jag stack ut huvudet igen och tittade på den då kröp den pipande iväg bort mot skogen och försvann.
 
 
 
 
2 Kommentarer
Anna:

Hoppas kissen hittar hem!
Benjamin, skulle väl försvara sin flicka! Eller åtminstone visa vem hon tillhör :D

// Kram

2015-04-06 | 19:10:46
URL: http://annalundberg.org
Milla:

Lilla kissen då, hoppas att den har ett bra hem att återvända till ❤️

Svar: Den var inte mager eller så så jag tror inte den är hemlös men kanske vilsen.
Carro

2015-04-06 | 19:29:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!