2014-06-12 | 19:56:36

Sjukhus och mycket väntan

Sedan i tisdags har det varit sjukhus för hela slanten för oss. I tisdags blev jag inlagd på grund av att blodtrycket gått upp och att barnet sackat efter ännu mera i växten. Tisdagen och onsdagen var full med provtagningar och väntan på provsvar. På onsdagkvällen fick jag i alla fall lov att åka hem och sova hemma under stränga order att ta det lugnt och att vara tillbaka för ny ctg-mätning klockan 10:00 på torsdagmorgon.
 
Idag kom vi in till förlossningen strax före 10 och jag blev uppkopplad för ctg direkt. Barnmorskan meddelade sedan att det såg bra ut men att vi var tvungna att vänta på läkaren. Vi väntade och väntade och väntade. Klockan 14:30 kom det in en annan barnmorska och ville göra ytterligare ett ctg, det visade sig ligga stabilt precis som det första. Äntligen kom det också en läkare som sa att vi fick åka hem, samma order gäller såklart så vi ska in i morgon igen klockan 10:00 för ctg och 11:00 för ultraljud. Hoppas verkligen att det löper på smidigare då så att vi kommer hem tidigare och att vi sedan får vara hemma över helgen.
 
Bilden tog F i tisdags innan vi fick veta att jag inte fick komma hem.
 
Det här gulliga lilla fågelboet såg vi när vi fick lov att gå ut och ta lite luft idag, inte så konstigt att det ramlat ner så som det blåst ute.
 
 
1 Kommentarer
Anna:

Älskade vän! Tänker så mycket på er!
Skönt att det hade stbailiserat sig!
Bilden på fågelboet, fick mig att tänka på en gammal barnvisa: " Litet bo jag sätta vill ".

Var rädda om er! Och du tar det lugnt!!!

// Massa, massa kramar

2014-06-13 | 09:20:39
URL: http://annalundberg.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!