2014-06-22 | 18:22:14

Lite nostalgi såhär på söndagkvällen

Jag minns tydligt från min barndom ett par tofflor som min mamma hade. Jag minns inte vad det var för färg på dem eller exakt hur de såg ut men det jag minns var insidan på dem. Sulan var liksom full av små gumminoppror som masserade fötterna underifrån när man gick i dem. Fast de var på tok för stora så lånade både jag och syrran dem gärna och gick omkring i. Idag när jag tagit mig till Ica Vammar för att i förebyggande syfte införskaffa ett par paket med blöjor fick jag syn på just sådana här noppriga sulor. Eftersom de bara kostade 39 kronor tänkte jag att om jag hittar några i min storlek så kan jag köpa mig ett par av nostalgiska skäl, för ovanlighetens skull hittade jag många par i min storlek (37) men däremot inte några i mammas (39) som jag tänkte kunde få ett par hon också. Det slutade med att jag köpte två par åt mig själv, tänkte att de kan ju vara sköna att ha med till sjukhuset sen när det blir dags.
 
 
 
 
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!