2014-01-07 | 10:57:13

Ibland ska man ha tur

Jag hade köpt biljetter till årets nyårsrevy, det 18 januari skulle vi gå. Men eftersom det är lite turbulent på jobbet just nu så kan jag inte säkert veta om jag kommer att vara ledig då. Jag vände upp och ned på mitt skrivbord för att hitta kvittot på biljetterna som jag vet att jag har sparat, jag hittade dem inte. Jag ringer till turistbyrån som säljer biljetterna och frågar om det finns någon möjlighet att vi kan få byta datum i alla fall. Kvinnan i luren ber mig dröja lite, jag hör röster i bakgrunden men kan inte urskilja vad de säger. När kvinnan efter 2 minuter kommer tillbaka till telefonen säger hon att det går bra och att hon ska lägga undan tre biljetter åt oss så kan jag bara komma ner och byta. Tack snälla! Jag kommer med en gång, svarar jag. Eftersom Fredda tagit min bil till gymet för att hans inte skulle bli blöt (det regnar ute idag) så får jag ta hans (så nu blir den blöt ändå) och åka ner till centrum. Väl där går bytet väldigt smidigt och jag tackar dem igen innan jag åker hem med de nya biljetterna som gäller för den 11 januari istället. Det är tur att personalen var så snälla som de var så det löste sig så pass lätt och smidigt som det gjorde.
 
Kan ni gissa vad jag hittade direkt när jag kom hem igen?! Jo, kvittot förstås.
 
 
 
1 Kommentarer
Anna:

Vilken tur att du fick byta! Men visst är det typiskt att man hittar saker sedan...
Förstod däremot inte det här med freddas bil... Din skulle få bli blöt, men inte hans...

// Kram

Svar: Han är sådär med sin bil. Han tyckte att jag skulle ju ändå ha min bil till jobbet senare och då blev den ju ändå blöt. Du skulle bara se när han tvättat bilen, då står den i garaget en månad minst för annars kan den ju bli smutsig! Vi bråkar inte ofta men när vi gör det så är det alltid om bilarna och jag är så trött på det! Jag tycker att när vi har en varsin så ska det väl inte vara så svårt att använda sin egen.
Kram
Carro

2014-01-07 | 11:41:16
URL: http://annalundberg.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!