2014-02-12 | 07:18:42

Lite för mycket på en och samma gång

De senaste veckorna har bara varit lite för mycket på en och samma gång. I tisdags förra veckan blev jag inskickad till Vrinnevisjukhuset på grund av att det upptäcktes att mitt blodtryck gått upp. Jag fick träffa en läkare och ta en massa prover innan jag fick åka hem igen. På onsdagen ringde en annan läkare upp mig och sa att de fått provsvaren och att de visade att min sköldkörtel inte fungerade som den skulle. Jag fick gå till vårdcentralen och lämna ännu fler blodprover och sedan invänta kallelse från medicinmottagningen. I måndagsmorse ringde en jättetrevlig sköterska just därifrån och sa att det hade en ledig tid dagen efter på förmiddagen, jag tog den tiden. Så igår var det dags att träffa ytterligare en läkare för att påbörja behandlingen, Fredda tog ledigt och följde med mig. Jag tyckte bättre om den här läkaren än den första jag träffade, han informerade mera om hur min sköldkörtel är överaktiv och producerar alldeles för mycket hormoner och undersökte mig grundligare innan han berättade om medicinen jag skulle få och hur den kommer hjälpa mig. Nu får jag äta en medicin som heter Tiotil, 2 tabletter 3 gånger dagligen, och den kommer att göra så att sköldkörteln går i idé (som läkaren sa). Efter två veckor kommer jag att få ytterligare en medicin som då ska ersätta det hormon som sköldkörteln förser kroppen med. Denna behandling kommer att pågå i ett och ett halvt år och förhoppningsvis kommer jag att vara frisk sedan, om inte blir det operation.
 
Jag hann bara komma hem igår och stod och gjorde matsäck inför jobbet när mobilen ringer. Det var Fredda som jag just släppt av vid hans jobb, han sa att Alex ringt honom och berättat att mamma fått åka in till akuten. Hon hade börjat må dåligt på måndagkvällen och åkt till vårdcentralen på tisdagen och därefter blivit inskickad till Vrinnevi med sjukbil då de misstänkte att det var något med hjärtat. Jag fick sedan lite då och då under eftermiddagen lite uppdateringar om vad som hände av Alex och Milla som var med henne till sjukhuset. Det sista jag hörde var att hon blev inlagt på akutavdelningen och skulle ligga kopplad till en EKG-apparat till idag, ännu visste ingen vad som hänt.
 
Nu väntar jag på att det ska bli ljust ute så jag kan gå ner till vårdcentralen och hämta mammas bil som blev kvar där igår.
 
 
 
4 Kommentarer
Milla:

Ja, stackars lilla mamma. Men förhoppningsvis får hon komma hem imorgon. Kramar

2014-02-12 | 20:46:12
Milla:

... och stackars dig och din sköldkörtel med, förstås. Hoppas att det blir bra med medicinen så att du slipper operation. <3

2014-02-12 | 20:47:22
Anna:

Sv: Den heter Drivved och kommer från Rusta :)

Svar: Tack så mycket!
Carro

2014-02-14 | 11:56:25
URL: http://annaanilsson.blogspot.se
Anna:

Älskade vän!

Masssa kramar!

// Kram

2014-02-15 | 12:07:36
URL: http://annalundberg.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!