2014-12-16 | 08:28:00

Sista förpackningen HA och egen puré

Nu på morgonen öppnade jag sista förpackningen med NAN HA 1, nästa vecka blir W 6 månader och behöver inte fortsätta med den. Vart tar tiden vägen? Känns som det var igår vi åkte in till sjukhuset för att han skulle få komma ut ur magen. Vi har tid på bvc i morgon för vägning, mätning och råd om hur vi ska gå vidare med maten. Det blir även en läkarundersökning.
 
 
Sedan vi fick börja med grönsakspuréer för nästan två månader sedan har jag varit lat och köpt dem här små burkarna med färdiga puréer i affären och det har funkat bra. Men nu när W börjat äta lite mer (han äter nu ett helt mål med endast puré på eftermiddagen) så tänkte jag prova att göra lite egen puré. Jag har testat att mixa ris och broccoli som jag sedan tillsatte rapsolja och vatten i för att få typ samma koncistens som köpepurén, han vägrade äta den. I går provade jag att mixa kokt blomkål som jag sedan rörde ihop med lite köpepuré och vatten men det blev samma resultat, han grimaserade, spottade och fräste för att sedan börja storgråta. Finns det någon förälder som läser bloggen som gjort egen puré som barnen velat ha som kan ge lite tips?
 
 
Så här har vi annars lagt upp måltiderna just nu:
 
Måltid 1: Ersättning
Måltid 2: Gröt
Måltid 3: Ersättning
Måltid 4: Puré (mestadels grönsaker + lite frukt)
Måltid 5: Ersättning
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Kommentarer
Angus:

Pärlan är 5 månader och vi har inte börjat med smakportioner än, men snart så! :)
Vii fick en bra broschyr med tips från BVC, den har säkert du med fått
Jag vil bar informera om att hon sover inte i sin säng längre.. hon sover bredvid sina bästa vänner tuttarna

2014-12-18 | 17:24:33
URL: http://angusfoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!