2014-04-10 | 07:56:19

Tre katter och en fågel

Klockan är väl cirka halv åtta när jag öppnar ytterdörren och släpper in Gösta som gick ut en kvart tidigare. Tyvärr hinner jag inte uppfatta att det sticker ut en halv fågel ur munnen på honom innan han springer in i köket. Gösta gör allt för att skydda sitt byte från Benjamin som kommer sättande och vill smaka men jag lyckas ändå få tag i stjärten på fågeln och kastar snabbt ut den genom ytterdörren igen. Det tar någon minut innan Gösta fattar vart hans byte tog vägen och vill ut igen. Precis utanför dörren står Heidi och nu har hon fågeln i munnen och gör allt i sin makt för att få med den in men jag får igen dörren precis lagom. Hon springer ut på gräsmattan med den igen samtidigt som jag släpper ut Benjamin. Några sekunder senare ser jag hur Benjamin sitter under lönnen och mumsar i sig resten av den numera huvudlösa fågeln.
 
Ja, det var början på min morgon det.
 
 
1 Kommentarer
Anna:

Stackars fågel!

Men kissarna fick ju smaka på den alla tre!

En stund i alla fall!

Du får vara glad att det inte var en råtta!
* ryser *

// Kram

2014-04-10 | 16:39:07
URL: http://annalundberg.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!