2013-08-17 | 09:44:34

Blommor från mamma?

När vi kom hem i torsdags stod en blombukett på trappan. Jag tänkte direkt: Nu har Anna skickat blommor till mig! Jag tar in buketten och öppnar pappret och läser kortet.
Vad konstigt, tänker jag. Hon kommer ju hit i morgon så hon kunde väl bara tagit med sig blommorna då istället för att skicka dem med bud. Jag skickar iväg ett sms där jag tackar mamma för blommorna. Mamma ringer upp.
 
Mamma: Vad pratar du om för blommor?
Jag: Dem som du skickat.
Mamma: Jag har inte skickat några blommor!
Jag: Men det står att de är från dig.
Mamma: Ja, men jag har inte skickat några blommor!
Jag: Har du gått i sömnen?
Mamma: Nä! Jag har inte skickat några blommor!
Jag: När jag såg blommorna tänkte jag direkt att det var Anna som skickat dem.
Mamma: Ja, men det kanske det är. Om hon ringt in så hörde de kanske fel på mamma och Anna. Prata med henne!
 
Igår ringde jag till Anna och mycket riktigt så var blommorna från henne. Så nu har jag tackat rätt person för de fina blommorna som står i köket och luktar underbart gott.
 
 
1 Kommentarer
Anna:

mysteriet är löst! :D

Dom var fina!

// Kram " mamma "

2013-08-17 | 11:22:53
URL: http://annalundberg.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!